top of page
Zoeken

A holly jolly Christmas to YOU

Zo dat waren nog eens geweldige dagen. De laatste tijd ben ik lekker druk met werk, school en gezelligheid met vriendinnen! Sinds maart werk ik aan een project voor de gemeente Breda die afgelopen week is afgerond. Daarnaast ben ik binnen Albert Heijn bezig met allerlei leuke projectjes. Zo duik ik in het werknemersbeleid van een van de AH filialen en ga ik samen met onder andere supermarktmanagers, regiomanagers en andere teamleiders andere filialen helpen om een “kneiter goeie” winkel neer te zetten. Dit samen met een hoop creativiteit, beleving en vernieuwing. Zoals je hier vast al wel uit kan halen, zie je dat ik de afgelopen maand wederom niet heb stilgezeten. Dit was ook te zien aan mijn ‘weeg-resultaten’. Ik was namelijk weer een beetje aangekomen… foei Nicolien! Door slechte planning haalde ik steeds vaker lunches buiten de deur, een ander tussendoortje of at ik een al voorbereide maaltijd waar meer toegevoegde voedingssupplementen inzitten dan vitaminen en groenten. Elke keer bleef het een beetje rondom hetzelfde gewicht hangen, maar twee weken geleden was daar die enorme stijging die er eigenlijk vanaf eind november al aan zat te komen. In totaal al 2 kilo erbij… Toen besloot ik dat het afgelopen was met al die impulsive (ongezonde) aankopen. Druk of niet druk, voor mijn planning en eten MOET ik gewoon tijd vrij maken!

Deze toename resulteerde in een strenge "dieetweek", waardoor ik weer de goede kant op ging. Afgelopen week stond er weer 1,9 kilo minder op de weegschaal. Joehoe! Nu nog 4 kilo en dan heb ik mijn uiteindelijke doel behaald. Nog eventjes volhouden.


Nu komen natuurlijk die overheerlijk gezellige kerstdagen eraan. Net als vele andere mensen

staan er ook bij mij vele etentjes, borrels en uitstapjes op de planning. Daarom staan kersttips in deze blog centraal! Om jullie even mee te nemen in mijn planning:

Het weekend voor kerst ga ik koffie drinken (met lekkers) bij mijn moeder, heb ik een kerstlunch

bij mijn vader en ga ik ’s avonds nog even bij opa en oma op bezoek. Kerstavond ga ik gourmetten bij mijn schoonfamilie en eerste kerstdag wederom gourmetten met mijn schoonfamilie alleen is dit inclusief alle opa’s en oma’s en a change of food. Tweede kerstdag ben ik aan het werk en de dagen kerst ga ik nog een dagje naar Amsterdam. Vervolgens is het oud en nieuw, waar ik (weer) ga gourmetten met vrienden. Genoeg etentjes dus. Graag neem ik jullie mee in hoe ik ervoor ga zorgen dat de komende dagen toch in balans blijven:

  • Size matters: ga je lekker gourmetten, lunchen of koffie drinken? Let dan op de porties. Vaak is de smaak al voldoende.

  • Tzatziki wie? maak deze kerst eens een zelfgemaakte tzatziki saus in plaats van mayonaise en pindasaus te pakken. Net zo lekker, veeeeeeel gezonder! Hoef je het ook niet bij een mini portie te houden ;).

  • Mind the carbs: probeer extra koolhydraten te mijden. Ken je dat tijdens het gourmetten, dat je maar zit te wachten tot je vlees/groenten klaar zijn, waardoor je dan toch maar een extra broodje pakt? Deze kerst gaat dat veranderen, want die broodjes zijn echte dikmakers. Pak daarom liever een tomaatje of komkommertje.

  • Who let the dogs out? YOU, YOU, YOU and YOU. Geen hond? Geen probleem! Rondjes lopen na het eten stimuleert je spijsvertering en is daarom een dikke aanrader om zeker tijdens deze kerstdagen te gaan doen. Probeer ook tijdens deze drukke dagen lekker te blijven bewegen. Niet zo’n sportfanaat? Schaatsen, shoppen, just dance, traplopen, schoonmaken, strandwandelingen en zwemmen zijn ook allemaal activiteiten die jou je extra beetje beweging geven!

Most of all:

GENIET! Zoals ik ook al als tip gaf voor de zomervakantie. Wees niet bang dat bij een keer meer en ongezonder eten er gelijk 5 kilo bijkomt. Dat gaat niet gebeuren. Kerst is maar 2 dagen. Ben jij zo’n feestbeest en worden deze 2 dagen 3 weken? Is het aan te raden toch even op te gaan letten haha!


Lekkere toetjes tip:

Deze overheerlijke aardbei kerstmannetjes. Je maakt ze heel simpel met aardbeitjes vanille suiker en mascarpone (zachte roomkaas). In plaats van de mascarpone gebruik ik altijd slagroom (0%vet). Klik hier voor het hele recept.


I wish YOU, YOU, YOU and YOU a holly jolly Christmas and a sparkling happy new year!


Veel liefs, Nicolien

51 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page