top of page
Zoeken

De baas over mijn innerlijke eetmonster

Bijgewerkt op: 27 apr. 2018

Bij mijn tweede weegmoment was er 1,4 kilo vet vanaf! YES! Ik voel me energiek, happy en enthousiast. Ik voel me goed! Deze week heb ik voor het eerst mogen ervaren hoe belangrijk een goede planning is. Het heeft voor mij echt gewerkt om de producten van elke dag in een ander doosje te doen. Hierdoor was ik elke dag goed voorbereid! Zeker als je veel wisselende dagen hebt kan dit erg handig zijn. Zo had ik bijvoorbeeld een makkelijk, maar héééérlijk croissantje tijdens mijn werk en twee crackertjes (die qua bereidingstijd iets meer werk waren) tijdens mijn vrije middag.


Deze week had ik wel voor het eerst een beetje moeite met het afblijven van "ongezonde" snacks. Met dat heerlijke weer wilde ik het liefst samen met mijn vriendinnen gaan picknicken in Stadspark Valkenberg in Breda, met broodjes met tapenade, zoutjes, Ice Tea green of een lekker ijsje. Maar helaas, ik zat thuis, met een flesje water en een chocolade reep (van Power Slim of course). Toen ook nog het pizza recept van Power Slim totaal niet aan mijn verwachtingen voldeed, kwam ik in een dipje terecht. Ik heb toen mijn laatste drie plakjes kipfilet naar binnen gewerkt met een groot glas Crystal Clear.

Geen zak M&M's en geen ijsje, wat maken die drie plakjes dan uit? Zou je denken, maar ik wil af van het emotie eten. Gelukkig maak ik al stapjes en ben ik me er maar al te bewust van dat deze verandering ook niet binnen twee weken sterk staat. Ik heb mezelf weer moed ingepraat, ben lekker een stukje gaan wandelen en toen ik thuis kwam stond mij nog een verrukkelijk bananen dessert te wachten :).

Eigenlijk kon ik mijn negatieve gedachten ook gauw weer verplaatsen. Zeker na een gemotiveerd telefoontje van mijn lieve vriend!





Afgelopen zaterdag, 21 april ging ik een dagje naar de Efteling met als afsluiter: een bezoekje aan de wok! Wokken is als een hemel op aarde.. met al die lekkere toetjes, ijsjes en gebakjes die je daar onbeperkt kan blijven opscheppen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in de loop van de week met gemengde gevoelens naar deze dag aankeek. Gelukkig had ik van te voren nog een afspraak ingeplant met Mirella. Ze heeft mij erg goede tips gegeven: neem je eigen eten mee voor in de Efteling, inclusief een extra tussendoortje, voor het geval je later in de avond gaat wokken en je erge honger krijgt. En wat betreft het wokken?

Ga en geniet! Probeer niet alles op de gram af te wegen, maar laat ook niet het eetmonster in je naar buiten komen. Sla de toetjes en de kant en klare maaltijden als babi pangang, frietjes en loempia's over, maar ga wokken. Wokken met groentes, vis, vlees en een lekkere knoflook saus! (Gelukkig houdt mijn vriend ook van knoflook ;)). Gedurende de avond dronk ik lekker Spa Rood met een citroentje en heb ik heerlijk gegeten! De volgende dag zei mijn vriend nog: "ik ben trots op je, dat je de toetjes hebt laten staan". Yes! Ik ben ook trots op mezelf. Waar ik nog het meest trots op was, was dat ik mijn innerlijke eetmonster de baas was. Ik heb niet eens de behoefte gehad om helemaal los te gaan met het eten. Met een goed en verzadigd gevoel liep ik de Wok weer uit. "Een dagje weg kan dus ook leuk zijn zonder ongezond te snacken :)!"


Mijn volgende afspraak zal iets sneller plaatsvinden dan normaal. Dat neemt nog niet weg dat ik weer mijn stinkende best ga doen. Ik ben veel producten aan het uitproberen. Hier komen mijn jeugdige jaren goed van pas. Mijn jeugdige jaren waar mijn geliefde ouders mij zo veel mogelijk verschillende maaltijden voorschotelde om een makkelijke eter te zijn. Voor komende week staat een wrap met shoarmareepjes en avocado, een pannenkoek en noodeles met beef shang hai balletjes op de planning. Mmmm.. ben benieuwd!







120 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page