top of page
Zoeken

Een weekje logeerpartijtjes en ziekenhuizen

Deze week is een iets andere week dan normaal. Ergens een hele leuke week, maar wel een lastige week wat betreft mijn Power Slim planning. Om te beginnen had ik op donderdag 26 april een afspraak met Mirella en guess what.. anderhalve pak suiker vet van mijn lichaam afgewerkt! Joehoe, gaat nog steeds de goede kant op :).


Die week heeft ook Mirella mijn blog met jullie gedeeld. Wat heb ik toch een ongelofelijke groei-speurt gemaakt die week zeg! Super veel lezers erbij, op mijn blogs, maar ook op de website. Niet alleen kijkers, maar ook nieuwe abonnees, super leuk! Welkom. Daarom wil ik als tweede zeggen dat ik gewoon super blij ben, jullie aanmeldingen geven mij elke keer weer een duwtje in de rug om verder te gaan en mijn ervaringen te blijven delen. Vandaar ook mijn vraag naar jullie: als er iets is waar je zelf nog vraagtekens over hebt, stuur mij gerust een berichtje of reageer op mijn blog. Ik geef met alle liefde antwoord en wellicht kunnen we nog wat van elkaar leren!


Goed, jullie zullen vast op deze blog geklikt hebben, omdat je geprikkeld werd door het woord ziekenhuizen. Gelukkig is het in mijn content alleen maar positief! Deze week organiseer ik namelijk de WKZ lente week in het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Met als thema: Groeien & Bloeien. Prachtig concept! Ik geniet van elke dag, van de glimlach van een kind en de lieve bedankjes en gemeende opmerkingen van ouders. Een van de activiteiten die ik heb bedacht is de Groeiboom. Dit is een kale boom die in de grote hal bij binnenkomst is geplaatst. Kinderen, familie, vriendjes en vriendinnetjes, iedereen kan daar een blaadje inhangen, want het idee achter de boom is dat de kinderen de boom samen laten groeien tot een prachtige gekleurde en levendige boom. Het motto van de week is namelijk: Groeien doe je niet alleen!


De reden dat ik dit met jullie deel is, omdat ik ook oprecht geloof dat groeien een proces is waar je andere mensen bij nodig hebt. Zo heb ik jullie nodig in mijn afslank proces (nou groei ik in dit geval niet in de breedte (gelukkig), maar wel in persoonlijkheid). Nog een reden dat ik dit met jullie deel is, omdat deze week ervoor zorgt dat ik het ontiegelijk moeilijk heb om mijn Power Slim programma strikt vol te houden. Ik logeer namelijk een weekje bij mijn lieve vader en bonus moeder in Bennekom!

Zij stimuleren mij met heel hun hart om dit programma te doen, maar ondanks dat vind ik het wel lastig. Elke keer mijn eigen eten maken en iets anders eten dan de rest. Toekijken hoe hun lekker focaccia eten, wanneer ik met een tomatensoepje zit (die overigens wel een aanrader is)! Lastig lastig, organiseerde ik ook nog een pizza dag tijdens de lente week.

Kinderen konden zelf pizza maken of een bestellijst invullen. Dan werd de pizza voor hun gemaakt en bezorgt. Super leuk! Maar aan het eind van de activiteit zat ik aan mijn wrap met biefstukjes. Het is allemaal even schakelen maar het gaat de goede kant op!


Ik ben nog steeds trots op mezelf. Trots dat ik elke keer zo sterk ben dat ik ervoor kies niet een frietje te pakken als iemand naast mij friet eet en ik salade. Trots dat ik het nog steeds zo goed volhoud ondanks dat ik zin heb in allerlei lekkere dingen en trots op dat ik door blijf gaan ondanks dat het ook moeilijk kan zijn! Omdat ik trots ben op mezelf, ga ik aankomend weekend lekker een nieuwe outfit scoren :).

Doordat ik afgelopen week veel buitenshuis heb gegeten, heb ik bewust voor handige meeneem maaltijden gekozen. Zo heb ik deze week de orange cookies uitgeprobeerd. Deze zijn heel lekker fris, echt een feestje tijdens een zomerdag! Daarnaast is de zalmwrap een van mijn favorieten van deze week en de ready2go tussendoortjes.

Deze bestaan uit smoothies en puddinkjes, maar zijn oh, zo lekker en makkelijk in te nemen als je druk bent. Het voordeel ook nog is dat ze erg vullend zijn, waardoor je een vol gevoel hebt tot en met het avond eten.


Het duurt nog even voordat ik weer een afspraak heb met Mirella, omdat ik pas woensdag 9 mei weer terug ben in Breda. Komende zaterdag viert mijn vriend namelijk zijn verjaardag. Die wordt 21 jaar en dinsdag is die echt jarig. Dat moet natuurlijk gevierd worden (zonder taart en zonder alcohol) voor mij althans.. Gelukkig heb ik lekkere wafels, reepjes en een croissantje met choco pasta op de planning staan. Ik kom dus niks te kort.


Volgende week horen jullie van mij hoe het de laatste dagen van deze week nog is verlopen en wat de weegschaal mij vertelt tijdens mijn weeg moment op 9 mei!

118 weergaven2 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page