top of page
Zoeken

Het resultaat van pizza's en ijsjes

Na een heerlijk geweldige vakantie in het prachtige Toscane ben ik weer terug in my hometown Breda! 2 zonnige weken, met toch stiekem hier en daar een pizzaatje, ijsje, frietje of een chipje tijdens een ouderwets avondje 30seconds met de familie. Wat heb ik genoten van elke verrukkelijke hap die ik in mijn mond heb gekauwd. Helaas sloeg de werkelijkheid alweer hard in toen ik op zondagochtend na een reis van 17 uur wakker werd in mijn bed die nog in Bennekom gevestigd staat. Ergens wilde ik wel op die verraderlijke weegschaal staan, maar een stemmetje in mijn hoofd zei dat ik toch aardig wat aangekomen was. Ondanks dat heb ik het toch gedaan. Met een precieze 75 kilo verliet ik 2 weken geleden Nederland, en met een 74,2 kilo ben ik weer teruggekomen! Helemaal heppy de peppie, beter kon gewoon niet!! Van te voren werd mij gezegd dat de meeste mensen gemiddeld 2 kilo aankomen in hun vakantie, gelukkig viel ik daar buiten :). Wel was ik afgevallen door spiermassa te verliezen en was mijn vetmassa weer toegenomen. Toch was ik blij! Nu weer herpakken en verder gaan met mijn reis naar een gezonde levensstijl!


In deze blog deel ik met jullie heerlijke maaltijden die ik vanuit PowerSlim heb gegeten, maar ook cheat meals en gerechten die door de goeie Italiaanse koks zijn gemaakt die je doen watertanden.


Allereerst neem ik jullie mee naar mijn lunch in de prachtige stad Florence. Na al heel wat gezien te hebben begonnen onze magen toch wel te grommen. Ondanks dat ik al een tussendoortje op had van PowerSlim kreeg ik ook wel honger. We kwamen bij een geweldig gezellig Italiaans tentje waar ik een heerlijke Bruchetta heb gegeten. Een goed alternatief voor een pasta of pizza. Wil je nou ook het brood overslaan? Neem dan je eigen lijnzaadbroodje mee. Grote kans dat ze het gewoon daar op willen bereiden. Kan je toch lekker met de rest mee eten :)!


Een gouden tip van mijn moeder om een gezonde pasta te eten. Het is super easy, omdat je door deze manier geen extra aparte pasta hoeft te koken. Gewoon een paar blaadjes sla onder de pastasaus doen wonderen. Lekker knapperig, fris en een verrassend lekkere smaak!




Waar veel mensen moeite mee hebben zijn de 'snaai-momenten' in de avond. Gelukkig had ik daarvoor de ontbijtkoekjes meegenomen. Deze snijd ik altijd door midden, doe er wat boter op en snij hem vervolgens in nog kleinere stukjes. Het voordeel is dat je dat ook net als de rest elke keer een klein stukje kan pakken. Hier een foto van de snacks van mijn familie en van mij.








Bij familievakanties hoort minimaal een pannenkoekenavond. Om dit zo laag mogelijk in koolhydraten te houden heb ik mijn PowerSlim chocoladepasta en verse aardbijtjes als toppings gebruikt.


Natuurlijk heb ik ook genoten van de Italiaanse specialiteiten. Zoals pizza en een heeeerlijk stuk entrecote!

De pizza die je hierboven ziet heb ik (helaas) moeten delen met mijn vriend. Ondanks dat de pizza óh zo lekker was, hebben we hem zelfs met z'n tweetjes niet helemaal op kunnen eten.


Sommige van jullie zullen al wel op vakantie zijn geweest, anderen hebben waarschijnlijk nog een heerlijke vakantie op de planning staan. Mijn vakantie tips voor jullie zijn:


- probeer tussendoor zo min mogelijk te snaaien

- vervang je ontbijtjes voor PowerSlim ontbijtjes. Denk aan de muesli, croissantjes of flensjes.

- lunch met PowerSlim lunches, maar wees niet te streng voor jezelf als je een dagje weggaat en ergens bij een restaurantje gaat eten.

- vermijd 's avonds zo veel mogelijk koolhydraten, skip de pasta's, broodjes tijdens de BBQ en sausjes! MAAR, geniet als je uit eten gaat, kies dan iets waar je echt zin in hebt, eet het bewust op en geniet van elke hap! Hard work pays off, want door bewust bezig te zijn met je eten, ga je de bijzondere maaltijden extra waarderen.

- koop een van de PowerSlim sausjes, deze zijn een goeie vervanger voor de sausjes die anderen bij de BBQ eten.

- als laatste wil ik alleen maar meegeven, geniet! Geniet van je vakantie en voel je niet schuldig als je een pizzaatje eet, maar pak het PowerSlimmen na de vakantie weer direct op, zodat je niet in deze levensstijl blijft hangen.


Wil je nog meer tips voor je vakantie laat het me weten! En voor degene die al op vakantie zijn gegaan, hoe hebben jullie het aangepakt? Ik hoor graag jullie ervaringen!


Veel liefs, Nicolien



198 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page