top of page
Zoeken

I still got it, of toch niet?

Bijgewerkt op: 25 aug. 2018

Na de vakantie was ik echt nog steeds zo superduper gemotiveerd. Ik ging nog steeds hartstikke de goede kant op. Ondanks dat ik wel ietsje minder streng was geworden voor mezelf, verloor ik nog steeds wat verraderlijke kilo's en voelde ik me ook nog steeds lekker in mijn fel. Helaas keerde dit gevoel vorige week toch voor de eerste keer om. Ik was namelijk wel 0,2 kilo afgevallen, maar mijn vetpercentage was juist iets toegenomen. Niet echt iets wat ik graag op de weegschaal zou willen zien. Ergens was het geen verrassing, maar leuk is anders. Na een motiverende peptalk van Mirella realiseerde ik me wel dat ik in de afgelopen maanden niet een keer een "dieptepunt" heb gehad. Mijn gewicht ging namelijk elke keer positief naar beneden. Dit was de eerste keer dat mijn lichaam aangaf dat het misschien wel eens even klaar zou zijn met al dat 'ge-afval'. Nou hebben we daarom ook besloten dat ik volgende week rustig ga beginnen met fase 2. Waarin ik eindelijk weer een beetje fruit mag eten, volkoren crackers en weer extra soorten beleg aan mijn lijstje mag toevoegen.


Ik heb de afgelopen weken ook weer wat vaker soep gemaakt. Zo heb ik groentesoep

gemaakt volgens het lekkerste groentesoep recept van mijn oma! En heb ik een lekkere tomaten-paprika soep meegekregen van moeders toen ik daar weer een weekendje had gelogeerd.

Als lunch probeer ik ook veel af te wisselen. Soms heb ik zin in iets heel simpels, dan eet ik toastjes met PowerSlim chocolade pasta. Een andere keer heb ik meer zin in een lichte, maar vullende salade. Gevuld met een rucola melange, augurkjes, cherry-tomaatjes, een gekookt eitje, komkommer en een zelfgemaakte honing mosterd dressing. Wat ook een van mijn favorieten is, is de chocolade-kokos muesli. Daar heb ik vast al wel eens eerder over geschreven, maar de laatste weken voeg ik er soms ook een beetje PowerSlim karamel siroop bij. Verrukkelijk! Hetzelfde geld voor de nieuwe PowerSlim muesli, karamel-pistache, is niet mijn favoriet, maar met de siroop krijg je een verassende extra smaak-toevoeging, waardoor hij een stuk aangenamer en smaakvoller is!

Op de linker foto zie je een van de PowerSlim smoothies. Hier heb je 5 verschillende smaken van: banaan, aardbei, vanille, chocolade en mango. De banaan en vanille zijn mijn favoriet. Banaan omdat die lekker vult en fris is en de vanille omdat die mij aan "vroeger" doet denken. Toen ik 16/17 jaar was werkte ik in een camping snackbar. Hier moest ik regelmatig de softijs machine bijvullen. Die melk die je daarin deed, rook en smaakte precies hetzelfde als de Vanille smoothie van PowerSlim. Echt hééééérlijk!!


Na de vakantie heb ik hele leuke reacties gekregen! Veel vrienden, collega's en klasgenoten hadden mij natuurlijk al een tijdje niet meer gezien vanwege de vakantie. Zo zei een van mijn collega's: "Jeetje wat ben jij afgevallen zeg" een ander zei: "Ik vind het zo knap, je ziet er echt geweldig uit"! Hieronder heb ik nog een aantal reacties die een lach op mijn gezicht toverde:


100 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page