top of page
Zoeken

Jouw blog, gaf motivatie om door te gaan!

Zo, terug van weggeweest. Tussen deze blog en mijn vorige blog zit iets meer tijd dan normaal. Ik ben dan ook de afgelopen tijd zo gigantisch druk geweest met school. Het einde is in zicht, maar dat maakt het juist zo druk door alles wat ik nog moet afronden. Afgelopen

maandag had ik mijn eindtoets, deze duurt 5 uur lang en is zonder pauze. Gelukkig was ik goed voorbereid en had ik al mijn tussendoortjes en lunch klaar gelegd.

Ik wil deze blog beginnen met een gouden inzicht die ik afgelopen weekend heb gehad. Afgelopen 3 weekend had ik het geluk 2 keer uit eten te mogen gaan. En ja ik zeg bewust geluk, omdat ik dit ook daadwerkelijk als een geluksmomentje zag. Ik heb heerlijk en gezond gegeten. Het leuke was ook nog dat ik door mijn dieet nu eens iets anders bestelde dan een standaard hamburger met frietjes of een boerenbrood met pittige warme kip. Ik had een heerlijk beef salade, echt verrukkelijk. Dus probeer alsjeblieft niet in je hoofd te stampen dat je niks mag als je op dieet bent. Je eet gewoon even wat anders en van zo nu en dan eens uit eten te gaan, kom je echt niet ineens weer 3 kilo aan! Probeer gewoon bewust te kiezen wat je eet :).


Met het afvallen gaat het nog steeds erg goed, ik ben nu al meer kwijt dan dat ik ooit op eigen houtje gehaald had kunnen hebben. Ik ben trots op mezelf. De mooiste momenten zijn toch echt als ik bedenk dat ik ook geen behoefte meer heb aan al die ongezonde zoetigheden. Zo kocht ik eerder altijd, maar dan ook echt altijd na mijn werk bij de Albert Heijn iets van yoghurt of iets anders lekkers om dat ’s avonds tijdens het terugkijken van GTST lekker op te eten. Daarnaast kocht ik ook als ik met de trein naar mijn ouders in Bennekom of naar mijn vriend in Zuid-Limburg ging iets bij de AH2Go, een broodje, wat drinken, iets lekkers, het was gewoon een gewoonte geworden. Als ik nu bedenk hoe rijk de Albert Heijn eigenlijk werd door mij, besef ik dat ik echt mega gigantisch aan het besparen ben haha!


Donderdag 31 mei stond ik samen met Mirella op de Lady’s fair in Prinsenbeek, wat een supergeweldige avond was dat. Het was heerlijk weer en superdruk. Ik heb mijn verhalen aan veel vrouwen mogen delen, waarop ik leuke reacties terugkreeg. De leukste opmerking vond ik toch echt: “Door het lezen van jouw blog, kreeg ik weer motivatie om te starten”. Wat een dik compliment! Gedurende de avond hadden we een schaaltje met tussendoortjes van PowerSlim neergezet. Wat opviel was dat iedereen voornamelijk de tussendoortjes pakte waar chocola in zat. De mueslireep en het frambozen cakeje bleven liggen.

Best grappig, dat chocola toch psychisch aantrekkelijker is dan andere tussendoortjes. Ik ben daarom ook benieuwd naar jullie ervaringen. Wat zijn jullie lievelingstussendoortjes? Van de PowerSlimmer, maar ook niet-PowerSlimmer?

Voor mij zijn het toch echt de choco chunk en de wafeltjes. Hier geniet ik echt van, sterker nog, ik kijk er nu al naar uit dat ik de rest van de week elke dag beide 1 keer mag eten haha :).


Verder is mij afgelopen week gevraagd om af en toe ook eens wat lekkere recepten te delen ter inspiratie. Dit zal ik ook zeker gaan doen! Waarbij ik een PowerSlim variant maak en eentje voor de niet-PowerSlimmer. Komende week ga ik beginnen met een recept wat voor beide erg lekker, gezond en verantwoord is, namelijk het vispakkertje. Ben je benieuwd naar dit recept? Houd dan zeker mijn blog in de gaten!


Afgelopen weekend was ik weer bij mijn ouders in Bennekom, omdat mijn jongste zusje 18 jaar is geworden. Dit moest natuurlijk groots gevierd worden, waardoor ik 2x, op 2 feestjes had te dealen met sociale omstandigheden. Gelukkig is het eigenlijk allemaal heel goed gegaan. Voor een van de avonden had ik voor mezelf Tortilla chipjes gekocht, zodat ik ook wat te snacken had ’s avonds. En voor de tweede avond had ik een choco chunk. Vele male lekkerder dan die chips en bitterballen waar iedereen in zit te graaien. Sterker nog, het vult ook meer en het is helemaal alleen en uniek van mij!

Daarnaast is mijn moeder ook aan het lijnen geweest, maar dan met een ander afslankprogramma. Zo kunnen we elkaar elke keer steunen. We hadden namelijk 12 taartjes gekregen van de banketbakkerij uit Bennekom, wat mijn moeder dan zegt als ze in de verleiding komt: “Dat is vergif, dus eten we het niet”.

Het klinkt misschien gek en overdreven, maar het helpt echt. Je maakt er gewoon een grapje van en vergeet dat er 12 taartjes in de koelkast staan :). Gelukkig vond de visite ze ook lekker en waren ze daarom snel op, waardoor we niet meer in de verleiding konden komen haha! Mijn moeder mag alleen al wel weer iets uitgebreider eten dan ik dat nu mag. Desondanks kunnen we beide genieten van een schaaltje magere kwark als ontbijt. Mama met aardbeitjes en ik met de PowerSlim choco/kokos muesli.


214 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page