top of page
Zoeken

Spanning en zenuwen

Bijgewerkt op: 8 mei 2018

Wat heb ik een heerlijke week gehad. Ik had verwacht dat ik tijdens de eerste paar dagen van mijn start met PowerSlim wel een terugval zou hebben, maar niets is minder waar. Ik vond de producten heerlijk! Het Power Slim programma is gebaseerd op 6 kleine eetmomenten, namelijk: ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, tussendoortje. Een paar voorbeelden van tussendoortjes zijn: dessertjes, repen, speciale dranken (smoothie, cappuccino of fruit drank) of een puddinkje, dit zijn uiteraard allemaal producten van PowerSlim. Als ontbijt heb ik ook een aantal keer dessert gegeten, yoghurt met chocolade muesli (mmmm!), of havermout pannekoekjes. Soorten lunch zijn onder andere; groentesoep, toast met achterham en tomaat of een salade. En als avondeten heb ik onder meer een boerenomelet, gamba's met fussili en een pittige curry met sojarijst gehad. Echt helemaal niet verkeerd! Elk eetmoment was weer een klein feestje.

Mijn favorieten tot nu toe zijn de wafeltjes (chocola en vanille), de rode vruchten reep, de havermout pannenkoeken, de yoghurt met chocolade muesli en de stracciatella pudding!


Kortom, ik verbaasde me erover hoe lekker ik de producten en maaltijden eigenlijk vond! De week ging daarom ook al heel snel voorbij..


Met een lege sportas, een grote glimlach en een heleboel moed stapte ik afgelopen vrijdag op mijn fiets. Onderweg naar Mirella, mijn tweede afspraak voor mijn eerste weegmoment sinds ik de PowerSlim producten gebruik. Stiekem had ik tussendoor al wel een aantal keer op mijn eigen weegschaal gestaan, maar dat nam de spanning niet weg. Want wegen op de weegschaal, die je het daadwerkelijke progress aangeeft is en blijft erg spannend!

Blij kwam ik binnen. We gingen gelijk naar de weegschaal toe. Schoenen uit, sokken uit en gaan met die banaan! Ik was verbijsterd door dit geweldig goede resultaat! -2,9 kilo, waarvan 2,4 kilo vet! Ik kon het haast niet geloven.. In een week? Hoe was dat mogelijk? Wat was ik trots :). Eindelijk gaat het weer de goede kant op.. Ik kan nu al niet meer wachten tot het volgende weegmoment.

Na het weegmoment gingen we bespreken hoe de rest van de week was verlopen. Ik gaf aan welke producten ik lekker vond en welke niet en wat er afgelopen week goed is gegaan en wat minder. Het fijne aan zo'n gesprek is echt dat je steun krijgt. In de dingen die net even wat stroever gaan, kan je coach je goed helpen. Zeker Mirella! Vervolgens zat ik weer met een grote glimlach, een heleboel moed, maar dit keer een volle sporttas op de fiets. Op naar huis om mijn volgende weekschema in te plannen.

Eenmaal thuis aangekomen had ik alle doosjes op het aanrecht neergezet. Op dat moment bedacht ik me dan ook dat ik vanaf nu zelf mijn weekschema volledig in elkaar moest gaan zetten en niet meer kan spieken bij het weekschema van het starterspakket. Toch heb ik daarin mijn draai gevonden! Iedereen moet hier uiteindelijk zijn eigen weg in vinden, maar ondanks dat geef ik graag mijn tips aan jullie:

  1. Koop een whiteboard waar je het weekschema op kan schrijven. Hierdoor heb je elk moment van de dag alsnog een overzicht wat je wanneer eet

  2. Zet alle doosjes naast elkaar, pak je eigen agenda erbij en ga per dag kijken wat voor een ontbijtje, lunch en diner voor jou het beste uitkomt. Kijk hierbij naar de bereidingstijd die je kwijt bent en wat je verder die dag gaat doen.

  3. Kies vervolgens je tussendoortjes uit. Ook deze bepaal je aan de hand van je eigen agenda.

  4. Vul vervolgens de doosjes met de producten die je die dag eet, zodat je elke dag maar één doosje hoeft te pakken voor alle producten van die dag.

  5. Schrijf de dag op het doosje, zet ze in een kast en klaas is Kees!


110 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page